dissabte, 9 de maig del 2020

11.Calaratjada . L'horabaixa




IV



(

Entra 
la tranquil.la tarda pel fos 
camí de la mirada 
...


)

de
cançó del pas de la tarda
de
salvador espriu








                                            a l'horabaixa , 


                                                                        quan el bonhomo es va desper-
                                                                          tar i va veure damunt d'es cap 
                                                                          aquell cel tan blau sense    cap
                                                                          nigul on poder-s'hi   despistar 
                                                                          va pensar que havia de marxar




                               
.



de tot
aquell olivar que 
ara deixava enrera com
d'aquelles terres que anava a escrip-
turar no hi volia pensar  / i doncs ? /  en que volia 
pensar aquell bonhomo / en la dona que havia
deixat dormint al llit   o    en els fills que no
venien però que havien d'arribar
jo no ho sé o vosaltres tam-
poc perquè jo no us ho
diré i tan me fa el
que volia 
pen-
sar       ,        per-
què
el que si
sabia aquell 
bonhomo és que ara
 havia de marxar / perquè sempre 
sempre s'havia
de tirar en-
davant 
!






.







      l'hora baixa , hi veig el verd damunt al blanc aixafogat 
      i veig la persiana del meu veïnat  obrir els ulls mirant no res, 
      perquè jo no hi som i no m'hi veig , ni el balancí es mou, ni la pinassa es belluga .

a  
       l'hora baixa, se sent el xiscle d'un infant jugant , i sento
       l'olor a suor d'una dona gemegant al meu davant ,i veig
       l'enveja darrera els ulls del meu veïnat mirant .

a
       l'hora baixa només hi veig la il.lusió evaporar-se com 
       la suor en el llençol blanc, ( no et cobriré de blanc, per-
       què no hi ets , nonés recordaré el teu cos gemegant ) .

        l'hora baixa , potser fa un mes o potser fa molt més ,
        algu va fer l'amor en aquest llit grinyolant !

      







    
                                            

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada