dilluns, 4 de maig del 2020

4. Calaratjada . a l'Alba






 (  
Desperta 
és un nou dia 
la llum del sol llevant, 
vell guia / pels quiets camins
del fum / no deixis res  per caminar
 mira fins al ponent / car tot 
en un moment et
serà pres 
(

cançó d'albada

salvador espriu






I. I a l'alba ....







Surten els bous del moll 
que no és Son moll  que és el teu moll. 
Surten mirant el sol llevant,
però no aniran a calar a migjorn, 
perquè és estiu avui lluirà el sol i 
mirant a migjorn veurem la mar, 
darrera la mar hi veurem la neu, 
la neu de l'Atlas també les nostres veus de l'Àfrica 
propera entre la nostra mar austera no hi ha cap frontera. 
Jo vinc però del nord i m'agrada com m'empeny el mestral i 
em davalla més avall del meu retorn a no sé on . 
En aquest moll que no és son moll, 
però que és també el meu moll, jo també 
he recalat aquí en aquest moll de bon matí,
cercant el meu retorn a no sé on .
Jo també he vist la mar ardent i 
l'escuma blanca irrompre damunt el moll,
de bon matí i també he vist la pau,
en l'art estès i encès quan surt el sol .





D'aquest moll hem sortit nosaltres tots, 
amb veu alta i honesta, 
i d'aquest art i aquesta mar 
n'hem tret la certesa que al nord 
a llevant i a ponent hi ha més gent 
                          de la nostra parla .





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada